next up previous
Next: 31. juuli, Ha Noi Up: Ha Noi reisikiri Previous: 28. juuli, koordinatsioon on

30. juuli, Ha Noi

Tänaseks on siis selge, et pronksipiiriks kujuneski 14 punkti, seega Eestile üks pronks (Nikolai) ja neli aukirja, mida antakse õpilastele, kes on suutnud ühe ülesande täielikult ära lahendada; meilt said sellega hakkama Kairi, Toomas, Rauno ja Heiki.

Eile transporditi liidrid Ha Noisse ning tuuritati mööda linna. Käisime kohalikus teadmiste templis - umbes tuhandeaastase ajalooga Vietnami ülikoolis, kus jagati n.ö. doktorikraade juba sajandeid tagasi ning selle kraadi omamine oli eelduseks kõrgeks riigiametnikuks saamisel. Veel tänapäevalgi võib templis näha kivisse raiutud ``lõputunnistusi'', edukate lõpetajate nimekirju suurtel tahvlitel. Muuhulgas kasutati selle templi väravate motiivi ka käesoleva IMO logol.

Lõputunnistus
Niisugune lõputunnustus kestab sajandeid

Edasi viidi meid kohalikku etnograafiamuuseumi tutvuma Vietnami arvukate rahvusrühmade kultuuriga. Algselt plaanisid korraldajad meile ka peale õhtusööki mingit tuuri korraldada, aga nähes kui väsinud me muuseumist tulles olime, lasti meid siiski omapäi õhtut veetma. Elame siin Ha Nois kõik eraldi - liidrid ühes kohas, deputyd teises ja võistlejad kolmandas. Kuna ma polnud võistljate elupaika veel näinud, otsustasin vaba aega õpilaste külastamiseks kasutada. Jõudsin sinna umbes kella 8 paiku, aga Heiki, Rauno ja Nikolai juba magasid. Istusime siis ülejäänutega Toomase ja Kaarli toas, kuhu ka Mart oma hotellist mingi aja pärast jõudis. Mul oli hea meel näha, et noored naudivad Vietnami täiel rinnal ega kurvasta eriti saamata jäänud medalite pärast (kuigi, jah, Heikiga on vist natuke teine lugu).

Täna hommikul ootas liidreid ees ekskursioon Van Puchi külakesse, mis on kuulus oma siiditööstuse poolest. Arvutiteadlasena leidsin oma üllatuseks, et vahepeal juba maha kantud perfolinditehnoloogia elab siidikangastelgedes rõõmsalt edasi - riide muster anti masinale ette pika puuplaadikeste lindiga, millesse kantud auke masin lugeda oskas ja siis vastavat kangast kudus. Loomulikult leidus tehase ümber hulk väikeseid poekesi, kust nii endale kui kogukondsetele head ja ilusat osta võis.

Kangasteljed
Mehaanilise programmiga kangasteljed

Ja nüüd siis lõunale ning õhtuks valmistuma - õhtul tuleb minu sünnipäeva suurejooneline tähistamine (mis on muhulgas ühendatud olümpiaadi lõpuaktuse ja piduliku õhtusöögiga).